Szabo Aliz

Nu eşti un psiholog bun dacă tu însuţi nu eşti un subiect de studiat, dacă materialul tău psihic nu oferă zilnic o complexitate şi un inedit care să excite curiozitatea ta continuă.

în Pe culmile disperării (1934)

Icebreaking Games / jocuri de spargere a gheţii------ JÉGTÖRŐ JÁTÉKOK

 Icebreaking Games / jocuri de spargere a gheţi:



Prezentarea numelui şi a semnului (intercunoaştere)

Fiecare participant îşi spune numele şi un semn/gest specific. Participanţii următori îşi spun numele şi semnul şi numele participanţilor anteriori.

Jocul numelui (identificarea propriilor trăsături de personalitate; intercunoaştere)

Prenumele însoţit de un adjectiv care să înceapă cu prima literă din prenume.
Ex. Sunt Cristina cea curioasă pentru că îi place să cunoască multe lucruri.


Nume-adjectiv (optimizarea cunoaşterii de sine şi/sau a celorlalţi; identificarea propriilor trăsături de personalitate)

Participanţii stau pe scaune în cerc. Fiecare trebuie să-şi spună numele şi un adjectiv care îi reprezintă şi începe cu aceeaşi literă ca şi numele lor (ex. Sunt Cristi cel Credincios) şi trebuie să-i prezinte şi pe cei care s-au prezentat înainte (ex. Sunt Sivia cea săritoare, ea e Andreea cea amabilă, iar el e Marius cel manierat).

Eticheta la gât (intercunoaştere; diferenţierea după simbol)

Pe o bucată de hârtie, fiecare îşi scrie numele şi desenează ceva care să-l reprezinte. Fiecare îşi pune eticheta la gât şi explică ce reprezintă simbolul său.

Din fericire/din nefericire (creativitate, lucru în echipă)

Acest joc poate fi jucat pe perechi sau în cerc. Primul jucător începe povestirea cu: „din fericire când m-am trezit azi dimineaţă era frumos...”. Al doilea continuă: „din nefericire ....”. Al treilea continuă: „din fericire...” şi tot aşa procedează şi restul grupului.

Alinierea în ordinea zilei de naştere (comunicarea nonverbală)

Fără să vorbiţi, aliniaţi-vă în funcţie de ziua şi luna voastră de naştere
Grupul este lăsat să se descurce singur şi pentru ordinea de aliniere să folosească comunicarea nonverbală.


Sunt vedetă (intercunoaştere)

Participanţii colecţionează unul de la celălalt cât mai multe autografe timp de 5 minute. Cel care reuşeşte să identifice cât mai multe autografe cu persoanele respective, va fi adevărata vedetă.


JÉGTÖRŐ JÁTÉKOK

Forras : Az alabbi jatekokkal egy Kalandok es Almok Elmenypedagogiai Work-shopon  ismerkedtem meg es azota is hasznalom es alakitgatom oket.

Cél: mozgás, pozitív érzelmi hangolás, humor, vidám légkör megteremtése

 Kisbéka, kismókus

Körbe állunk, és adott kód szerint küldjük körbe láthatatlan ,,barátunkat”. Pl. kisördögöt, kisbékát dobbantással (bal láb, jobb láb), mókust tapssal. Játékvariáns: továbbadás viccesen: mutatóujjunkat érintjük óvatosan össze (,,E.T.” módszer), derekunkat (,,népitáncos” módszer), fenekünket (virgonc módszer).

Kard-pajzs
Körbe állunk, mutatóujjunk a ,,kardunk”, vízszintesen felfelé tartott tenyerünk a ,,pajzsunk”. A játék kezdetén kardunkat a mellettünk álló résztvevő pajzsára helyezzük, és a játékvezető ,,MOST” felkiáltására igyekszünk felkapni, miközben társunk kardját ,,pajzsunkkal” (tenyerünkkel) megszorítjuk. Kiváló összehangoló, koncentrációt erősítő játék

 Barlang, szamócabokor

Kooperatív játék. Körben állunk. A kerettörténet szerint egy barlangba és egy szamócabokorba kell menekülünk, úgy, hogy közben nem engedhetjük el egymás kezét. A barlangot és a bokrot egy-egy összecsomózott kötél/madzag/kendő szimbolizálja, ezekbe kell egymás után belebújnunk. Cél a bal-jobb irányok és testséma tudatosítása, a szociális kompetenciák fejlesztése, az egymás iránti bizalom erősítése.


 Érints meg valami kéket a jobb kezeddel! 

Ez a jatek  jó hangulatot teremt, remekül gyakorolhatók vele a testrészek és a színek! A játékvezető mond egy színt, amelyet a gyerekeknek adott testrészükkel kell megérinteniük. Pl. ,,Érints meg valami kéket a jobb karoddal!” Ekkor mindenki keres valami kék színű holmit a társán (pulóvert, nadrágot, cipőfűzőt), megérinti a jobb karjával, és várja a következő instrukciót. Mókás, hangulatos bemelegítő vagy energetizáló szókincsfeladat. Nehezítésként kiadhatjuk a játékvezetést egy diáknak is! 

  Pizza
 
Többféle módon játszható, mókás energetizáló játék. Körbe állunk, Mindenki jobbra fordul, és a játékvezető instrukcióinak megfelelően ,,pizzát készít”. Az alapanyag a társunk! Először kinyújtjuk a tésztát: megdögönyözzük a hátát. Elsimítjuk, meglapogatjuk a ,,pizzatésztánkat”, szalámit teszünk rá (öklünkkel óvatosan megveregetjük), majd jöhet a reszelt sajt és a fűszerek (gyengéden csipkedés)! Bevállalós tanárok játszhatják a gusztustalan verziót is: készíthetünk trutyit mindenféle undok hozzávalóval: penészes sajttal, romlott naranccsal… Masszírozás keretmesével. Garantált a felébredés!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése