Scoala Gimnaziala Nr.1. DIOSIG.
Oferta cabinetului de consiliere si asistenta psihopedagogica
Consilierea psihologica este un fel de terapie prin vorbire, în care consilierul utilizează cunoştinţele sale de psihologie şi dinamică interpersonală pentru a ajuta oamenii să rezolve diferite aspecte care îi tulbură în viaţa lor interioară sau în relaţiile cu ceilalţi.
Exista o diferenţa intre consiliera psihologica şi psihoterapie?
Actualmente se spune că nu există o diferenţă foarte clară, dar consilierea facilitează mai mult procesul prin care persoana se aude pe ea însăşi. Prin grijă, ascultare, intervenţie, consilierul ajută clinetul să îşi înţeleagă mai bine situaţia. Consilierul psihologic rezolvă mai mult o problemă singulară, pe când psihoterapeutul, de regulă, se confruntă cu o serie de probleme.Consilierea psihologica este desori utilizată în anumite faze ale unui proces terapeutic. Pentru explicarea modificarea comportamentelor nedorite cât şi pentru schimbarea gândirii negative este necesară o mai bună cunoaştere a trecutului. Dar în afară de trecut, psihoterapia are mult de-a face cu extinderea posibilităţilor, găsirea de soluţii “aici şi acum” şi realizarea oricăror intervenţii sunt necesare pentru a ajuta clientul să aibă o viaţă mai plină de satisfacţii.
Cine sa vina la consiliere psihologica ?
Oricine poate avea un beneficiu din consiliere , pentru că nimeni nu trece prin viaţă fără ca la un moment dat sa nu aibă unele dificultăţi emoţionale sau psihologice. Dacă există ceva ce de regulă interferează cu satisfacţia în viaţa personală, socială, profesională, sau dacă simţiţi că aveţi unele dificultăţi psihice, atunci consilierea vă vor fi de folos. Este de asemenea indicat să consultaţi un consilier pentru simplul fapt că vă doriţi ca viaţa dvs să fie altfel şi nu ştiţi cum şi ce să schimbaţi.Consilierul va ajuta persoana cu care lucreaza sa dobandeasca o mai buna autocunoastere, capacitati de comunicare mai eficiente, sa isi modifice unele comportamente problematice sau modele dezadaptative de gandire, sa isi amelioreze emotiile negative cat si consecintele determinate de diferite traume, sa isi insuseasca anumite strategii de adaptare, sa previna aparitia unor probleme si sa isi mentina starea de sanatate mentala.
Consilierea este o relatie de colaborare intre consilier si cel consiliat;este focalizata pe problema;se orienteaza catre comportamentele problematice ale clientului, dar si catre optimizarea capacitatilor sale de comunicare, luare de decizii, etc.;integreaza si aplica principii si strategii specifice mai multor orientari teoretice in functie de client;nu este doar o interventie asupra problemelor de moment, ci si o preventie a unor comportamente neadaptative si invatarea unor strategii care vor facilita o adaptare mai eficienta situatiilor de viata;este suportiva creand un cadru in care clientul isi poate exprima emotiile, conflictele;se centreaza pe situatiile prezentului si nu pe trecut;este o interventie de durata scurta sau medie.
Consilierul nu ofera sfaturi, conslierea nu este un proces de manipulare sau o conversatie obisnuita, fara nici un obiectiv si nu este un tratament al bolilor mentale.
Consilierea si asistenta psihopedagogica a
elevilor, parintilor si profesorilor in probleme legate de:
· imagine de sine, stima de sine,
autocunoastere, intercunoastere;
· dezvoltare in plan personal
si profesional, cresterea randamentului scolar;
· probleme de comunicare si relationare
eficienta la scoala si acasa;
· prevenirea si diminuarea starilor de
discomfort psihic, hiperactivitate;
· adaptare la cerintele scolii;
· optimizarea relatiilor
profesori-elevi/parinti-copii/elevi-elevi;
·
acordarea de suport metodologic cadrelor didactice privind
realizarea unor activitati de consiliere si orientare la clasa, pe diverse teme
legate de relationarea cu unii elevi dificili, cu probleme de comportament la
clasa sau cu CES;
· prevenirea consumului de droguri
(alcool, tutun etc.) si a comportamentelor agresive/violente;
· educatie sexuala;
·
evaluarea/testarea
memoriei, atentiei,inteligentei, personalitatii etc.
·
ameliorarea tulburarilor de comportament ale elevilor si
prevenirea delincventei juvenile;
· informare cu privire la BTS (boli cu transmitere
sexuala, HIV-SIDA);
· informarea si consilierea carierei,
orientare scolar-profesionala ;
·
testare psihologica la cerere si cunoasterea performantelor intelectuale, a aptitudinilor profesionale.
Sergiu Director de vanzari -liceu cu diploma de bacalaureat studii postliceale sau universitate in fuctie de specificul locului de minca
VálaszTörlésDirector de relatii publice -studii postliceale sau universitate in fuctie de specificul locului de munca. (aceste rezultate le-am obtinut la chestionarul de interese)
8-d non -asertiv :D
VálaszTörlésLobont Laurentiu 8A stil de comunicare non-asertiv
VálaszTörléssabo attila cristian 8b Szakmai Identitás Kérdőív kiértékelése ezeket az eredmenyeket ertem el Identitás fejlődési szakaszok,KörnyezetSzemélyes erőforrások / korlátok
VálaszTörlésMarczin Orsolya 8.b vizualis
VálaszTörlés