CABINET DE ASISTENTA
PSIHOPEDAGOGICA
PROFESOR CONSILIER SCOLAR(
PSIHOLOG) - SZABO ALIZ
SCOALA GIMNAZIALA NR.1. DIOSIG
Programa: Educatie pentru cariera . Curs optional propus pentru clasa
a VIII a, pe anul scolar 2014-2015 de catre Szabo Aliz –profesor consilier
scolar
NR
CRT
|
COMPONENTA
|
·
|
Autocunoaştere şi
dezvoltare personală
|
·
|
Comunicare şi
abilităţi sociale
|
·
|
Managementul
informaţiilor şi învăţării
|
·
|
Planificarea carierei
|
·
|
Calitatea stilului de
viaţă
|
Total / An
|
Programa: Educatie pentru cariera
Aria curriculară: Consiliere si Orienatre
(optional)
Denumirea opţionalului: Educatie pentru cariera
Clasa:a-VIII-a
Durata: un an şcolar
Număr de ore pe săptămână. 1h/săptămână
CUPRINS:Argument;Competenţe
generale;Competenţe specifice şi conţinuturi;Valori şi atitudini;Sugestii
metodologice;Modalităţi de evaluare;Bibliografie
Argument
Cariera:
Educatia pentru
cariera deriva din aria curriculara
Consiliere si Orientare a Curriculum-ului National pentru invatamant
preuniversitar, avand ca obiectiv principal inzestrarea elevilor cu abilitati
si cunostinte necesare pentru realizarea unui management eficient al propriei
cariere (traseu educational si profesional).
Aceasta disciplina urmareste
dezvoltarea de competente in domeniile autocunoasterii si dezvoltarii
personale, a comunicarii si relationarii interpersonale, a managementului
informatiei si al invatarii, a planificarii carierei, educatiei antreprenoriale
si a managementului stiului de viata.
Educatia pentru cariera se impune
mai ales datorita conditiilor actuale ale pietei muncii, caracterizata prin
flexibilitate si, de multe ori, imprevizibilitate, intr-o stare de schimbare
continua.
Locurile de munca sunt caracterizate
tot mai mult printr-o sporire a dificultatilor sarcinilor, de a avea initiativa,
a fi motivat si flexibil in exercitarea muncii.
Un alt aspect important este ca in
majoritatea profesiilor se accentueaza rolul abilitatilor de comunicare
eficienta, de munca in echipa, de rezolvare a conflictelor.
In acest sens, educarea pentru cariera
semnifica educarea elevilor pentru independenta si flexibilitate, prin
dobandirea unor cunostinte despre sine, a unor informatii ocupationale, prin
exersarea abilitatilor de luare a deciziilor, planificare si rezolvare de
probleme.
Elevii sunt ghidati in dobandirea
aestor competente prin activitati care solicita participarea lor activa, le
dezvolta initiativa si abilitatile de comunicare.
Se urmareste imbunatatirea
capacitatii de autocunoastere,
dezvoltarea abilitatilor de comunicare eficienta cu cei din jur, achizitionarea
unor cunostinte care sa integreze informatiile despre sine cu cele despre
ocupatii, toate acestea ajutandu-i pe elevi sa isi clarifice aspiratiile
vocationale.
Termenul de
carieră deci trebuie înţeles în sensul
său pozitiv, de traseu educativ, profesional, social, de complexă dezvoltare
personală şi integrare socio-profesională reuşită a unui individ, proces
derulat pe întreaga perioadă a vieţii.
Intrucat o cariera profesionala presupune fenomene precum: tatonari si
decizii ca si reorientari profesionale, reveniri in sistemul de formare
profesionala, perfectionare, actualizarea cunostintelor etc. iar societatea moderna presupune invatare permanenta, se impune, ca o necesitate,
orientarea continua (lifelong guidance) direct asociata invatarii permanente
(lifelong learning).
Schimbam pasivitatea cu actiunea:
Viaţa obişnuită a şcolii nu oferă întotdeauna
profesorului prilejul de a-l observa pe elev în situaţii caracteristice,de
aceea este necesar să fie create situaţii experimentale care să pretindă
elevului un comportament simplu sau complex prin care să dezvăluie lumea sa
interioară,preocupările şi interesele,convingerile şi îndoielile,speranţele şi
idealurile sale.
Introducerea opţionalului „Educatie pentru
cariera „in clasa a - VIII – a , reprezintă
pentru elevi un mijloc de autocunoaştere şi
de conştientizare a unor trăsături pozitive şi negative ale personalităţii
lor,precum şi de optimizare a relaţiilor interpersonale la nivelul grupului din
care fac parte.
Toate
acestea îi ajută să îşi formeze o imagine de sine,să îşi cunoască defectele
pentru a putea lupta împotriva lor,să îşi cunoască punctele
tari,calităţile,pentru a le putea valorifica,să îşi cunoască mai bine colegii
pentru a putea interacţiona optim cu ei.
S-a constatat
că lucrând în echipă apar mai multe idei decât atunci când membrii grupului
lucrează separat. Ideile emise de către cineva din grup pot schimba punctul de
vedere al celorlalţi,ele putând fi prelucrate ,continuate şi îmbogăţite.
Cooperarea
între elevi şi schimbul de păreri duc la dezvoltarea capacităţii de discuţie
imaginară esenţială în rezolvarea problemelor. Diferenţele de
opinii,contrazicerile pe planul ideilor facilitează progresul
cunoaşterii,dezvoltă capacitatea de a raţiona,evidenţiind avantajul activităţii
desfăşurate de un grup eterogen .
Pe de
altă parte,activitatea în grup comportă întotdeauna şi aspecte emoţional
afective,precum şi nuanţe de tensiune şi conflict. Activitatea în echipă se
bazează pe ideea cooperării şi nu a competiţiei
între membrii echipei.
Colegii
de echipă învaţă să intre în contact unii cu alţii,să comunice,să-şi acorde
atenţie,îşi găsesc afinităţi şi trăiri asemănătoare care să îi aproprie.
Cunoscându-se mai bine între ei,membrii grupului se vor înţelege mai bine unul
cu celălalt şi vor dezvolta sentimente de prietenie care vor duce la creşterea
coeziunii,unităţii grupului.
Dacă reuşim să schimbăm pasivitatea cu
acţiunea şi ignoranţa cu implicarea,putem să spunem că viitorul este asigurat
şi se află pe mâini bune,iar timpul petrecut împreună a fost un real
câştig.
In cadrul orientarii in cariera, exista doua
directii principale:
- consilierea
in cariera care vizeaza dezvoltarea abilitatilor unei persoane pentru
rezolvarea unei probleme specifice legate de cariera (indecizie,
anxietate legata de cariera, insatisfactie academica, plan de cariera) si este
in esenta o interventie psihologica
- educatia
pentru cariera care reprezinta o
interventie educationala de dezvoltare, in avans, a deprinderilor si abilitatilor necesare
tinerilor pentru dezvoltarea propriei cariere
Activitatile
de orientare scolara si profesionala sunt desfasurate de catre psihologi,
psihopedagogi si profesori abilitati in consilierea scolara, in sesiuni
individuale si de grup, la orerele de consiliere ,la orele de dirigentie, sau
in cursul activitatilor extracurriculare.
O alta
posiblitate este un curs optional de Educatie
pentru cariera
Scop
Rolul unor acivitati specifice de
educatie pentru cariera este acela de a
oferi elevilor repere în planificarea viitoarei cariere cât şi jaloane
practice pentru păstrarea unei stări de sănătate mentală, emoţională şi fizică
si spirituala de nivel înalt.
Grup tinta: cl. VIII-a
Competenţe generale:
1. Explorarea resurselor personale care
influentează planificarea carierei
2.
Integrarea abilităţilor de interrelaţionare, în vederea dezvoltării personale şi profesionale
3.
Utilizarea adecvată a informaţiilor, în propria activitate, pentru obţinerea
succesului
4.
Elaborarea proiectului de dezvoltare personală şi profesională
5. Exersarea abilităţilor de management al unui stil de
viaţă de calitate
Valori şi atitudini:
1. Respect şi încredere în sine şi în ceilalţi
2. Recunoaşterea unicităţii fiecărei persoane
3. Receptivitate la emoţiile celorlalţi
4. Valorizarea relaţiilor interpersonale
5. Valorificarea critică şi selectivă a informaţiilor
6. Adaptarea şi deschiderea la noi tipuri de învăţare
7. Motivaţie şi flexibilitate în elaborarea propriului traseu
educaţional şi profesional
8. Responsabilitate şi disponibilitate pentru decizii şi acţiuni privind
cariera
9. Interes pentru învăţare permanentă într-o lume în schimbare şi în
societatea cunoaşterii
10.
Orientare spre o viaţă de calitate, în prezent şi în viitor
Valori si atitudini generale cultivate de Educatia
pentru cariera:
Constientizarea relatiei existente intre deprinderile si cunostintele
dobandite in scoala si in activitatile extracurriculare si succesul profesional
Cresterea performantelor scolare ale elevilor la materiile legate de
scopurile de cariera
Valorificarea optima si creativa a propriului potential
Dezvoltarea unor capacitati de relationare interpersonala optima si a unor
deprinderi relevante pentru cariera
Dobandirea unor deprinderi de planificare a invatarii
Dobandirea unor cunostinte specifice despre ocupatii si a unei atitudini de
explorare a oportunitatilor
Echilibru psihoafectiv.
Gandire critica
Asumarea propriului rol in lume
Cresterea ratei de integrare profesionala a tinerilor
DIRECTIILE
PRINCIPALE PE CARE SE FOCALIZEAZA DISCIPLINA OPTIONALA „Educatie pentru cariera”
Directiile principale pe
care se focalizeaza parcurgerea, impreuna cu elevii, a acestei discipline pot
fi rezumate in urmatoarele obiective cadru:
I.
Autocunoastere si dezvoltare personala:
Formarea de abilitati de autoevaluare realista a propriilor caracteristici
si de autoreglare emotionala si comportamentala in situatii diverse legate de
viata si de cariera.
II. Comunicare
si relationare interpersonala:
Dezvoltarea capacitatii de ascultare activa si exprimare asertiva in
vederea cresterii eficientei comunicarii in cadrul relatiilor interumane.
III.
Managementul informatiei si al invatarii:
Formarea de abilitati de informare necesare in optimizarea performantei in
invatare, a procesului de luare a deciziilor si rezolvarea de probleme.
IV.
Planificarea carierei
Dobandirea de
cunostinte si abilitati necesare pentru realizarea unor planuri de cariera
realiste si adaptarea la cerintele pieti muncii.
V. Managementul
stilului de viata
Formarea de abilitati de management al stilului de viata pentru cresterea calitatii
vietii fizice, psihice, sociale si ocupationale.
MIJLOACE DE
REALIZARE A OBIECTIVELOR DISCIPLINEI OPTIONALE „Educatie pentru cariera”
Metodele folosite in
cadrul acestei discipline optionale se bazeaza pe participarea activa a
elevilor, pe implicarea acestora in carul lectiei, incurajarea initiativei, a
comunicarii intre elevi si a muncii in echipa. Continutul informativ prezentat
elevilor de catre profesor este cantitativ mai mic decat cel provenit de la
elevi, sarcina profesorului fiind aceea de a incuraja comunicarea eficienta si
de a extrage, impreuna cu elevii, concluzii relevante pentru tema lectiei.
In principal, metodele si
tehnicile avute in vedere sunt:
discutii de grup si dezbateri;
metode interactive de grup –
problematizare, brainstorming;
completarea unor fise de lucru si a
unor chestionare;
jocuri de rol;
realizarea de postere, dictionare,
afise;
portofoliul;
autoevaluarea;
studiul de caz;
elaborarea de proiecte personale si de
grup;
interviuri;
exersarea modalitatilor de marketing
personal – CV, scrisoare de intentie,
scrisoare de multumire, carti de vizita;
imageria mentala.
Modalitati de evaluare: Activităţile practice; Autoevaluare; Proba orală,Proba
scrisa,
Fişe
de lucru; Portofoliu ,Exprimarea ideilor şi a opiniilor personale
prin:postere,desene,colaje;
OBIECTIVELE DE REFERINTA ALE DISCIPLINEI OPTIONALE „Educatie pentru cariera”
La sfirsitul parcurgerii continutului disciplinei optionale „Educatie
pentru cariera”, elevii vor fi apti:
1.1. sa-si dezvolte si sa-si interiorizeze deprinderile
de cunoastere si de autocunoastere a caracteristicilor si abil;
1.2. sa-si
identifice punctelor tari si slabe ale propriei persoane in raport cu o
situatie problematica;
1.3. sa
constientizeze aspectele definitorii ale propriei identitati;
1.4. sa-si dezvolte stima de sine prin reactualizarea succeselor
personale;
1.5. sa-si
identifice caracteristicile personale pozitive;
1.6. sa-si
identifice si sa-si exprime propriile emotii;
2.1. sa
identifice comportamentele specifice ascultarii eficiente in procesul de
comunicare ;
2.2. sa
exerseze deprinderile necesare unei ascultari eficiente;
2.3. sa-si dezvolte
abilitatile de ascultare in cadrul comunicarii interpersonale;
2.4. sa
identifice comportamentele specifice unei ascultari eficiente / deficitare si
consecintele acestora asupra comunicarii;
2.5. sa
identifice modalitatile eficiente de comunicare in situatii conflictuale;
3.1. sa
identifice si sa utilizeze mai multe surse de informare pe o tema data;
3.2. sa-si
dezvolte creativitatea;
3.3. sa
constientizeze modul in care isi utilizeaza timpul;
3.4. sa
deprinda modalitatea de construire a unui program;
3.5. sa-si
dezvolte abilitatile de citire eficienta;
3.6. sa
constientizeze factorii care motiveaza studiul;
4.1. sa-si
identifice realizarile personale care au condus la dezvoltarea unor abilitati
si la formarea unor deprinderi;
4.2. sa-si
dezvolte abilitati de a-si identifica si evalua scopurile personale;
4.3. sa poata
ilustra, printr-un portofoliu, interesele si dezvoltarea sa;
4.4. sa-si
dezvolte abilitati de formulare a obiectivelor pe termen scurt si pe termen
lung;
4.5. sa
analizeze modul in care interesele influenteaza alegerea activitatiilor;
4.6. sa se
familiarizeze cu diverse profesii;
4.7. sa se
familiarizeze, teoretic, cu experienta muncii;
5.1. sa
inteleaga complexitatea starii de sanatate;
5.2. sa
constientizeze sarcinile, rolurile si responsabilitatile pe care le au copiii
la diferite varste;
5.3. sa
identifice sarcinile si responsabilitatile care pot fi distribuite intr-o
familie;
5.4. sa
realizeze planuri de implementare a unor actiuni de voluntariat;
5.5. sa
constientizeze principalele surse de violenta in randul tinerilor;
5.6. sa identifice si sa reduca prejudecatile si
stereotipurile legate de persoanele cu dizabilitati.
CONTINUTUL
DISCIPLINEI OPTIONALE „Educatie pentru
cariera”
Avand in vedere
finalitatile acestei discipline optionale, continutul acesteia cuprinde, in
principal, urmatoarel teme:
- Autocunoastere si dezvoltare personala
- Comunicare si relationare interpersonala
- Managementul informatiilor si al invatarii
- Planificarea carierei
- Stil de viata
Aceste teme, cu subteme
specifice, mentionate in cadrul planificarii, vin in sprijinul dezvoltarii la
elevi a deprinderilor de viata si a realizarii unui management propriu al
traseului educational si profesional.
PLANIFICARE ANUALA PENTRU DISCIPLINA OPTIONALA(
2014-2015)
„Educatie pentru Cariera”
CLASA A VIII – a
Nr. crt.
|
UNITATI DE INVATARE
|
OBIECTIVE DE REFERINTA
|
CONTINUTURI
|
NR. ORE
|
DATA
|
OBSERVATII
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
I
|
Autocunoastere si dezvoltare personala
|
1.1.
|
Introducere – autocunoastere.
Initialele calitatilor.
|
1
|
S1
|
|
1.2.
|
Puncte tari –
puncte slabe
|
1
|
S 2
|
|||
1.3.
|
Cine sunt eu
|
1
|
S 3
|
|||
1.3.
|
Tricoul personalizat
|
1
|
S 4
|
|||
1.4.
|
Linia vietii
|
1
|
S 5
|
|||
1.5.
|
Eu si oglinda mea
|
1
|
S 6
|
|||
1.6.
|
Identifica emotia
|
1
|
S 7
|
|||
II
|
Comunicare si relationare interpersonala
|
2.1.
|
Cum pot arata ca ascult pe cineva
|
1
|
S 8
|
|
2.2.
|
Asculta ceea ce spun
|
1
|
S 9
|
|||
2.3.
|
Triunghiul comunicarii
|
1
|
S 10
|
|||
2.4.
|
Reporteri pentru o zi
|
1
|
S 11
|
|||
2.5.
|
Tu vrei asta, eu vreau asta
|
1
|
S 12
|
|||
2.5.
|
Conflicte ca in povesti
|
1
|
S 13
|
|||
2.5.
|
Semaforul conflictelor
|
1
|
S 14
|
|||
III
|
Managementul informatiilor si al invatarii
|
3.1.
|
Coltul de documentare
|
1
|
S 15
|
|
3.2.
|
Sa continuam povestea
|
1
|
S 16
|
|||
3.2.
|
Solutii creative
|
1
|
S 17
|
|||
3.3.
|
Cum imi utilizez timpul
|
1
|
S18
|
|||
3.4.
|
Programul meu saptamanal
|
1
|
S19
|
|||
3.5.
|
Inteleg ce citesc
|
1
|
S 20
|
|||
3.6.
|
De ce invat
|
1
|
S 21
|
|||
IV
|
Planificarea carierei
|
4.1.
|
Portofoliul realizarilor personale
|
1
|
S 22
|
|
4.2.
|
Scopurile mele
|
1
|
S 23
|
|||
4.3.
|
O reclama pentru mine
|
1
|
S 24
|
|||
4.4.
|
Ce fac azi, ce fac maine
|
1
|
S 25
|
|||
V
|
Managementul stilului de viata
|
4.5.
|
Alegerile mele, interesele mele
|
1
|
S 26
|
|
4.6.
4.7.
5.1.
5.2.
5.3.
5.4.
5.5.
5.6.
|
Dictionarul ocupatiilor
Vreau sa stiu mai multe despre ocupatii
Ce este sanatatea
Responsabilitatiile copiilor
Responsabilitati in familie
Sa planificam o actiune de voluntariat
Cauzele violentei
Tabara fara prejudecati
|
1
1
1
1
1
1
1
1
|
S 27
S 28
S 29
S 30
S 31
S 32
S 33
S 34
|
|||
VI
|
Evaluare
|
Integrarea cunostintelor despre sine, traseu
educational si profesional.
|
1
|
S 35
|
BIBLIOGRAFIE:
- Adriana Baban (coordonator) – Consiliere educationala _ Ghid metodologic pentru orele de dirigentie si consiliere
- „Curriculum National pentru invatamantul obligatoriu. Cadru de referinta”. M.E.C., C.N.C., Bucuresti, Editura Corint, 1998.
- Pas cu pas catre cariera ta – Ghid de consiliere si orientare, Centrul OCUP pentru Informare, Orientare si Formare Profesionala Bucuresti, 2004
- Gabriela Lemeni si Mircea Miclea (coordonatori) Consiliere si orientare in cariera, ghid metodologic teoretic si de activitati <COGNITROM> Cluj
- Raoul Van ESBROECK , Career and environmental exploration, Vrije Universiteit Brussel, Belgia
- Six Seconds (www.6seconds.org) – Mecanisme de a integra coeficientul de inteligenta emotionala in scoala
- Bill Faust, Michael Faust _ CV-ul perfect, Editura Polirom, 2007
- Mihai Jigau, Consilierea carierei, Ed. Sigma, 2001
- Raoul Van ESBROECK, Vrrije Universiteit Brussel, Belgia: Career and environmental exploration- de pe www.ise.ro
- http://www.gircproject.org/rumeno/index_ro.htm
- Ghidul educatiei 2004, oferta educationala, Centrul OCUP pentru Informnare, Orientare si Formare Profesionala, Bucuresti
- Elena Salomia si altii, GHIDUL CARIEREI MELE, lucrare apăruta în cadrul Programului „Vreau o carieră!” al Centrului Educaţia 2000+ (Bucureşti
- www.didactic.ro
- Liana Stanescu (coordinator): Strategii organizatorice de educatie a copiilor capabili de performante superioare: scolare si extrascolare, Institutulde Stiinte ale Educatiei, Bucuresti, 1999
- www.careerexperts.ro
- http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/vernav/Europasss+Documents/Europass+CV/navigate.action
- WWW.MONSTERTRAK.COM
- http://www.advancededucation.gov.ab.ca/careers/
- http://nwc.nwc.edu/index.php?id=252
- www.euridyce.org
- www.deaf.com
- http://www.assessment.com/TakeMAPP/StartMAPP.asp
- http://careerplanning.about.com/od/careertests/Free_Self_Assessment_Tools_Online.htm
- Job Outlook ’99, National Association of Colleges and Employers (NACE)
- www._e-scoala-ro-joburi, locuri de munca part-time si full time_htm
- www.jobsite.ro
- www.anofm.ro
- www.jobbank.ro
Chestionar referitor la stilurile de învăţare
Propunator activitate : Szabo Aliz psiholog
Clasa a VII a sau a VIII a
Ora : Consiliere psihopedagogica sau Educatie pentru cariera
Nume:
...................................................................
- Acest chestionar te va ajuta să găseşti modul în care poţi învăţa cel mai bine.
- Nu există răspunsuri corecte sau greşite.
- Pentru completarea chestionarului ai la dispoziţie atât timp cât ai nevoie.
- În mod normal, completarea chestionarului durează între 20 şi 30 minute, dar nu este NICI O PROBLEMĂ dacă durează mai mult.
- Răspunde la întrebări prin DA sau NU.
- Încercuieşte doar un singur răspuns la fiecare întrebare.
- Pentru a obţine cele mai bune rezultate, sinceritatea este foarte importantă pentru completarea acetui chestioanar.
- Completează chestionarul pe cont propriu.
1.
|
Când descrii o
vacanţă/o petrecere unui prieten, vorbeşti în detaliu despre muzica, sunetele
şi zgomotele pe care le-ai ascultat acolo?
|
DA
|
NU
|
2.
|
Te foloseşti de
gestica mâinii când scrii?
|
DA
|
NU
|
3.
|
În locul ziarelor,
preferi radioul sau televizorul pentru a te ţine la curent cu ultimele
noutăţi sau ştiri sportive?
|
DA
|
NU
|
4.
|
La utilizarea unui
calculator consideri că imaginile vizuale sunt utile, de exemplu: icoanele,
imaginile din bara de meniuri, sublinierile colorate etc?
|
DA
|
NU
|
5.
|
Când notezi anumite
informaţii preferi să nu iei notiţe, ci să desenezi diagrame, imagini
reprezentative?
|
DA
|
NU
|
6.
|
Când joci ,,X şi O”
sau dame poţi să-ţi imaginezi semnele de ,,X” sau ,,O” în diferite poziţii?
|
DA
|
NU
|
7.
|
Îţi place să desfaci
în elemente componente anumite obiecte şi să repari diferite lucruri (ex.
bicicleta)?
|
DA
|
NU
|
8.
|
Când încerci să-ţi
aminteşti ortografia unui cuvânt ai tendinţa de a scrie cuvântul respectiv de
câteva ori pe o bucată de hârtie până găseşti o ortografie care arată corect?
|
DA
|
NU
|
9.
|
Când înveţi ceva
nou, îţi plac instrucţiunile citite cu voce tare, discuţiile sau/şi cursurile
orale?
|
DA
|
NU
|
10.
|
Îţi place să
asamblezi diferite lucruri?
|
DA
|
NU
|
11.
|
La utilizarea
calculatorului consideri că este util ca sunetele emise să avertizeze
utilizatorul asupra unei greşeli făcute sau asupra terminării unui moment de
lucru?
|
DA
|
NU
|
12.
|
Când
recapitulezi/studiezi sau înveţi ceva nou, îţi place să utilizezi diagrame
şi/sau imagini?
|
DA
|
NU
|
13.
|
Ai rapiditate şi
eficienţă la copierea pe hârtie a unor informaţii?
|
DA
|
NU
|
14.
|
Dacă ţi se spune
ceva, îţi aminteşti ce ţi s-a spus, fără repetarea acelei informaţii?
|
DA
|
NU
|
15.
|
Îţi place să
efectuezi activităţi fizice în timpul liber (ex. sport, grădinărit, plimbări
etc.)?
|
DA
|
NU
|
16.
|
Îţi place să asculţi
muzică în timpul liber?
|
DA
|
NU
|
17.
|
Când vizitezi o
galerie sau o expoziţie, sau când te uiţi la vitrinele magazinelor, îţi place
să priveşti singur, în linişte?
|
DA
|
NU
|
18.
|
Găseşti că este mai
uşor să îţi aminteşti numele oamenilor decât feţele lor?
|
DA
|
NU
|
19.
|
Când ortografiezi un
cuvânt, scrii cuvântul pe hârtie înainte?
|
DA
|
NU
|
20.
|
Îţi place să te
mişti în voie când lucrezi?
|
DA
|
NU
|
21.
|
Înveţi să
ortografiezi un cuvânt prin pronunţarea acestuia?
|
DA
|
NU
|
22.
|
Când descrii o
vacanţă/o petrecere unui prieten, vorbeşti despre cum arătau oamenii, despre
hainele lor şi despre culorile acestora?
|
DA
|
NU
|
23.
|
Când începi o
sarcină nouă, îţi place să începi imediat şi să rezolvi ceva atunci, pe loc?
|
DA
|
NU
|
24.
|
Înveţi mai bine dacă
asişti la demonstrarea practică a unei abilităţi?
|
DA
|
NU
|
25.
|
Găseşti mai uşor să
îţi aminteşti feţele oamenilor decât numele lor?
|
DA
|
NU
|
26.
|
Pronunţarea cu voce
tare a unor lucruri te ajută să înveţi mai bine?
|
DA
|
NU
|
27.
|
Îţi place să demonstrezi
şi să araţi altora diverse lucruri?
|
DA
|
NU
|
28.
|
Îţi plac discuţiile
şi îţi place să asculţi opiniile celorlalţi?
|
DA
|
NU
|
29.
|
La îndeplinirea unei
sarcini urmaţi anumite diagrame?
|
DA
|
NU
|
30.
|
Îţi place să joci
diverse roluri?
|
DA
|
NU
|
31.
|
Preferi să mergi
,,pe teren” şi să afli singur informaţii, decât să îţi petreci timpul singur
într-o bibliotecă?
|
DA
|
NU
|
32.
|
Când vizitezi o
galerie sau o expoziţie, sau când te uiţi la vitrinele magazinelor, îţi place
să vorbeşti despre articolele expuse şi să asculţi comentariile celorlaţi?
|
DA
|
NU
|
33.
|
Urmăreşti uşor un
drum pe hartă?
|
DA
|
NU
|
34.
|
Crezi că unul din
cele mai bune moduri de apreciere a unui exponat sau a unei sculpturi este să
o atingi?
|
DA
|
NU
|
35.
|
Când citeşti o
poveste sau un articol dintr-o revistă, îţi imaginezi scenele descrise în
text?
|
DA
|
NU
|
36.
|
Când îndeplineşti
diferite sarcini, ai tendinţa de a fredona în surdină un cântec sau de a
vorbi cu tine însuţi?
|
DA
|
NU
|
37.
|
Te uiţi la imaginile
dintr-o revistă înainte de a decide ce să îmbraci?
|
DA
|
NU
|
38.
|
Când planifici o
călătorie nouă, îţi place să te sfătuieşti cu cineva în legătură cu locul
destinaţiei?
|
DA
|
NU
|
39.
|
Ţi-a fost
întotdeauna dificil să stai liniştit mult timp şi preferi să stai liniştit
puţin timp, şi preferi să fii activ aproape tot timpul?
|
DA
|
NU
|
Interpretarea chestionarului
După completarea chestionarului, află care este stilul
tău de învăţare. Încercuieşte numai numărul întrebăriilor la care ai răspuns cu
DA.
Vizual/A vedea
|
Auditiv/
Ascultare
|
Practic
|
4
6
8
12
13
17
22
24
25
29
33
35
37
|
1
3
9
11
14
16
18
21
26
28
32
36
38
|
2
5
7
10
15
19
20
23
27
30
31
34
39
|
Total întrebări încercuite:
.............
|
Total întrebări încercuite:
.............
|
Total întrebări încercuite:
............
|
- Acum marchează pe graficul de mai jos numărul total de întrebări încercuite pentru fiecare stil de învăţare.
- Cea mai înaltă curbă din grafic arată stilul tău de învăţare preferat.
- Dacă curba are o evoluţie aproximativ egală înseamnă că îţi place să utilizezi toate stilurile de învăţare.
CONSECINŢELE
CONSUMULUI DE ALCOOL ŞI TUTUN
BOLI DATORATE CONSUMULUI DE ALCOOL
|
BOLI DATORATE COSUMULUI DE TUTUTN
|
|
|
TUTUNUL
Acţiune: stimulant
Cale de administrare: orala
Dependenţă
fizică: da
Dependenţă
psihică: da
Toleranţă: da
Sindrom de abstinenţă: da
Riscuri datorate consumului:
§ Boli de inimă (infarct miocardic şi
anghină pectorală)
§
Circulaţie sangvină deficitară
§ Boli respiratorii (iritări ale aparatului
respirator, tuse cronică, bronşite)
§ Diferite tipuri de cancer (de gură, de
laringe, esofag, duoden şi mai ales de plămâni)
§ În cazul femeilor însărcinate: copii cu
greutate scăzută, creşterea ritmului cardiac, crweşterea probabilităţii de a
apărea malformaţii, un număr sporit de avorturi, risc mărit de moarte la
naştere
§
Efectele cresc progresiv în funcţie de consum
ALCOOLUL
Acţiune: deprimant al sistemului nervos central
Cale de administrare: orală
Dependenţă fizică: da
Dependenţă psihică: da
Toleranţă: da
Sindrom de abstinenţă: da.
Riscuri datorate consumului:
§ Miros neplăcut al respiraţiei, faţa şi
corpul suferă modificări uşor de observat de către cei din jur
§ La volan nu se evaluează riscul şi nu se
apreciează bine viteza şi distanţele
§ În relaţiile sexuale există riscul de a
contracta boli sau o sarcină nedorită datorită diminuării simţului
responsabilităţii
§ Pot avea loc conduite agresive în cadrul
familiei sau în locuri publice
§ Scade randamentul la învăţătură sau la
locul de muncă
§ Poate duce la ciroză sau cancer de ficat
§ Determină scăderea apetitului, grave
devitaminizări, boli ale stomacului, boli de inimă, pierderi de memorie
§ Consumul de alcool împreună cu alte
droguri poate duce la moarte
§ Apar tulburări de vedere
§ Leziuni cardiace ( insuficienţă
miocardică)
§ Gastrită cronica
§ Tulburări de absorbţie intestinală
§ Creşterea tensiunii arteriale
Semne ale bolii (alcoolism):
§ Folosirea alcoolului pentru a scăpa de
probleme
§ Probleme cu învăţătura şi cu disciplina
provocate de consumul de alcool
§ Incapacitate de a avea controlm asupra
băuturii (frecvent promisiunea de a nu mai consuma alcool este nerespectată)
§
Îngrijorarea părinţilor, prietenilor faţă de
modul în care te comporti, ca urmare a consumului de alcool
§ Pierderi de memorie – incapacitatea de
a-ţi aminti ce s-a întâmplat cu tine sub influenţa alcoolului
§ Rezistenţa la băutură – bei şi nu te
îmbeţi, în timp ce prietenii tăi sunt deja “sub masă”
SUPER: MUNKAÉRTÉK - KÉRDOÍV
Az alábbiakban munkával kapcsolatos állításokat olvashat. Arra kérjük,
mindegyik állítás mellett jelölje meg, hogy saját személye szempontjából
mennyire érzi fontosnak az adott állítás tartalmát. Itt tehát nincs jó vagy rossz
válasz, egyedül helyes válasz az, amelyet sajátjának tart.
A következo válaszlehetoségek közül választhat:
- Ha az adott állítást egyáltalán nem érzi fontosnak, akkor az utána következo négyzetbe
írjon 1-es számjegyet.
- Ha az állítást kicsit fontosnak érzi, akkor a négyzetbe írjon 2-es számjegyet.
- Ha az állítást eléggé fontosnak érzi, akkor a négyzetbe írjon 3-es számjegyet.
- Ha az állítást fontosnak érzi, akkor a négyzetbe írjon 4-es számjegyet.
- Ha az állítást nagyon fontosnak érzi, akkor a négyzetbe írjon 5-es számjegyet.
OLYAN MUNKÁT SZERETNÉK, AHOL AZ EMBER…
1. szüntelenül új megoldatlan problémába ütközik
2. másokon segíthet
3. sok pénzt kereshet
4. változatos munkát végezhet
5. szabadon dönthet a saját területén
6. tekintélyt szerezhet a munkájával
7. akár muvész is lehet
8. –t munkatársai befogadják
9. biztos lehet abban, hogy feladatot kap
10. megvalósítja önmagát
11. tisztelheti a fonökét
12. szép környezetben dolgozhat
13. nem beszélhet mellé, mert csak jó vagy rossz
megoldások léteznek
14. másokat irányíthat
15. új elképzeléseket alakíthat ki
16. valami újat alkothat
17. objektívan lemérheti munkája eredményét
18. vezetoje mindig helyesen dönt
19. mindig megfelelo munkával rendelkezik
20. szebbé teheti a világot
21. önálló döntéseket hozhat
22. gondtalan életet biztosíthat magának
23. új gondolatokkal találkozhat
24. vezetoi képességeire szükség lehet
25. kényelmes körülmények között dolgozhat
26. személyes életstílusa érvényesülhet
27. munkatársai egyben barátai is
28. biztos lehet abban, hogy munkájáért a többiek megbecsülik
29. nem csinálja minduntalan ugyanazt
30. jót tehet mások érdekében
31. más emberek javát szolgálhatja
32. sokféle dolgot csinálhat
33. –re mások felnéznek
34. jól kijön a munkatársaival
35. olyan életet élhet, amit a legjobban szeret
36. nyugodtan dolgozhat (csend, tisztaság, stb.)
37. mások munkáját is irányíthatja
38. szellemileg izgalmas munkát végezhet
39. magas nyugdíjra számíthat
40. munkájába másnak nincs beleszólása
41. szépet teremhet
42. biztos lehet abban, hogy megfelelo munkát kap,
ha az adott munka valamilyen okból megszunik
43. vezetoje megérto
44. szüntelenül fejlesztheti, tökéletesítheti önmagát
45. új ötleteire mindig szükség van
ÉRTÉKELOLAP
Szellemi ösztönzés
Altruizmus
Társas kapcsolatok
1: 1 2 3 4 5
2: 1 2 3 4 5
8: 1 2 3 4 5
23: 1 2 3 4 5
30: 1 2 3 4 5
27: 1 2 3 4 5
38: 1 2 3 4 5
31: 1 2 3 4 5
34: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Anyagiak
Önérvényesítés
Munkával kapcsolatos biztonság
9: 1 2 3 4 5
3: 1 2 3 4 5
10: 1 2 3 4 5
19: 1 2 3 4 5
22: 1 2 3 4 5
26: 1 2 3 4 5
42: 1 2 3 4 5
39: 1 2 3 4 5
35: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Változatosság
Hierarchia
Függetlenség
4: 1 2 3 4 5
11: 1 2 3 4 5
5: 1 2 3 4 5
29: 1 2 3 4 5
18: 1 2 3 4 5
21: 1 2 3 4 5
32: 1 2 3 4 5
43: 1 2 3 4 5
40: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Fizikai környezet
Presztízs
Munkateljesítmény
12: 1 2 3 4 5
6: 1 2 3 4 5
13: 1 2 3 4 5
25: 1 2 3 4 5
28: 1 2 3 4 5
17: 1 2 3 4 5
36: 1 2 3 4 5
33: 1 2 3 4 5
44: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Esztétikum
Irányítás
Kreativitás
7: 1 2 3 4 5
14: 1 2 3 4 5
15: 1 2 3 4 5
20: 1 2 3 4 5
24: 1 2 3 4 5
16: 1 2 3 4 5
41: 1 2 3 4 5
37: 1 2 3 4 5
45: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Szellemi ösztönzés
Altruizmus
Társas kapcsolatok
1: 1 2 3 4 5
2: 1 2 3 4 5
8: 1 2 3 4 5
23: 1 2 3 4 5
30: 1 2 3 4 5
27: 1 2 3 4 5
38: 1 2 3 4 5
31: 1 2 3 4 5
34: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Anyagiak
Önérvényesítés
Munkával kapcsolatos biztonság
9: 1 2 3 4 5
3: 1 2 3 4 5
10: 1 2 3 4 5
19: 1 2 3 4 5
22: 1 2 3 4 5
26: 1 2 3 4 5
42: 1 2 3 4 5
39: 1 2 3 4 5
35: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Változatosság
Hierarchia
Függetlenség
4: 1 2 3 4 5
11: 1 2 3 4 5
5: 1 2 3 4 5
29: 1 2 3 4 5
18: 1 2 3 4 5
21: 1 2 3 4 5
32: 1 2 3 4 5
43: 1 2 3 4 5
40: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Fizikai környezet
Presztízs
Munkateljesítmény
12: 1 2 3 4 5
6: 1 2 3 4 5
13: 1 2 3 4 5
25: 1 2 3 4 5
28: 1 2 3 4 5
17: 1 2 3 4 5
36: 1 2 3 4 5
33: 1 2 3 4 5
44: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Esztétikum
Irányítás
Kreativitás
7: 1 2 3 4 5
14: 1 2 3 4 5
15: 1 2 3 4 5
20: 1 2 3 4 5
24: 1 2 3 4 5
16: 1 2 3 4 5
41: 1 2 3 4 5
37: 1 2 3 4 5
45: 1 2 3 4 5
Összesen:
Összesen:
Összesen:
Érdekes! :)
VálaszTörlésElég hasznos...
VálaszTörléseleg hasznos sokat megtudtunk az orak alatt
VálaszTörlésAz egészséges életmód óra előnyös.
VálaszTörlés:) Koszonom szepen a megjegyzeseket!
VálaszTörlésAzt hiszem a gond ott volt eddig hogy kell legyen g mail fiokotok ahoz hogy megjegyzest tudjatok irni!
Hasznosak ezzek az orak :)
VálaszTörlésjok es erdekesek ezek az orak !
VálaszTörlésNem is gondoltam volna hogy Télen egy feles nem melegit fel! Hasznosak az órák! :)
VálaszTörlésNem hittem volna hogy egy jó italozás ennyi mindent tesz a szervezettel.
VálaszTörlésNem is tudtam hogy 6 féle egészség van.
VálaszTörlésstilul meu de invatare este vizual si practic
VálaszTörlésmodul meu de invatare :auditiv,practic.vizual
VálaszTörlésmodul meu de invatare este cel auditiv
VálaszTörlésstilul meu este vizual
VálaszTörlésStilul meu de invatare este auditiv (Ionut Stiube clasa a-VIII-a A) ma asteptam la asta.
VálaszTörlésvizual7,auditiv6,prctic4
TörlésPrimul meu stil de invatare este vizual si al doilea auditiv. Salomia Antonia, clasa a VIII-a A .
VálaszTörlésLa stilul de invatare primul mi-a iesit miscare si al doilea auditiv.Tirluta Florentina din cls. a VIII-a A
VálaszTörlésPrimul Vizual al doilea Impulsiv si Inchis
VálaszTörlésCiuciu George 8-A
PRIMUL MEU STIL DE INVATARE ESTE VIZUAL SI AL DOILEA AUDITIV,BLAJ BIANCA CLS. a-VIII-a A
VálaszTörlésNekem. Nagyon tetszennneek ezek az orak nagyon hasznosak szerinteeem
VálaszTörlésivan daniel din clasa 8 A mod de invatare impulsiv,miscare
VálaszTörlésGoldea Adrian Clasa a 8 A
VálaszTörlésStil de invatare :IMPULSIV
Iojiban Matei din clasa a 8 a A. Mod de invatare : Impulsiv
VálaszTörlésCiprian Toderas clasa a8A MODUL DE invatare:miscare,mecanic
VálaszTörlésBarna Laurentiu clasa 8 A mod de invatare auditiv,miscare
VálaszTörlésAlina Seres clasa 8 A
VálaszTörlésStil de invatare: miscare, vizual
Tirluta Oana clasa a8a A
VálaszTörlésStilul de invatare: miscare si vizual.
Cotutiu Larisa clasa a8aA
VálaszTörlésStilul de invatare:miscare si auditiv
Monenciu Andreea clasa a 8a A
VálaszTörlésStilul de invatare:miscare si auditiv
Dovin Jozsef 8.c Az en tanulasi stilusom mozgasos.
VálaszTörlésNagy Tamas az en tanulasi modszerem mosgasos
VálaszTörlésSimon Daniel 8c az en tanulasi stilusom a mozgasos
VálaszTörlésLakatos Brigitta8c az en tanulasi stilusom a mozgas
VálaszTörlésDaroczi Peter 8c az en tanulasi stilusom vizualis.
VálaszTörlésBoros Brigitta 8c az en tanulasi stilusom vizualis
VálaszTörlésbozsanyi bobi 8c az en tanulasi stilusom mozgasos
VálaszTörlésToth Raymond 8c az en tanulasi stilusom a mozgasos
VálaszTörlésNaaghi Patrick Mark 8c nagyon tetszett az a foglalkozas amikor csapatmunkaban kellett megoldani egy problemat(hazszam)
VálaszTörlésiudean ingrid VIII. C. az en tanulasi stilusom a mozgasos
VálaszTörlésBalla Beata VIII C ay en tanulasi stilusom a vizualis
VálaszTörlésSajtos TundeVIII C - bol. Az en tanulasi stilusom a mozgasos. es nagyon tetszenek az orak.
VálaszTörlésNeaga Marcela dansator examen de bacalaureat
VálaszTörlésromocea rebeca cls 8d tehnolog chimist
VálaszTörlésKeri Andrea 8.B.Érdeklődési irányok kiértékelése:Kezdeményezéshez kötődő érdeklődés,Végrehajtáshoz kötődő érdeklődés ,Gondolatok iránti érdeklődés
VálaszTörléssabo attila cristian 8b erdeklodes iranyu kerdoivnel a kovetkezo eredmenyeket ertem el Kezdeményezéshez kötődő érdeklődés ,Emberek iránti érdeklődés,Tárgyak iránti érdeklődés
VálaszTörlésHosu Szilard VIII.B : Erdeklodesi iranyok kerdoivnek eredmenye: Kezdeményezéshez kötődő érdeklődés, Tárgyak iránti érdeklődés, Végrehajtáshoz kötődő érdeklődés
VálaszTörlésBoszormenyi Krisztina 8 B . Érdeklődési irányok kiértékelésenek eredmenye :Emberek iránti érdeklődés,Kezdeményezéshez kötődő érdeklődés.. Végrehajtáshoz kötődő érdeklődés
VálaszTörlésSandor Hajnalka VIII. B az en erdeklodesei iranyaim a kerdoiveknel :
VálaszTörlésKezdeményezéshez kötődő érdeklődés
Emberek iránti érdeklődés
Alkotás iránti érdeklődés
Kezdeményezéshez kötődő érdeklődés
VálaszTörlésEmberek iránti érdeklődés
Tárgyak iránti érdeklődés Boros Sany-Gabriel
Nagy Krisztina 8B. Érdeklődési irányok kiértékelésenek eredmenye : Kezdeményezéshez kötődő érdeklődés
VálaszTörlésemberek iranti erdeklodes ...alkotas iranti erdeklodes
Balog Imi 8b ...Érdeklődési irányok kiértékelésenek eredmenye : Kezdeményezéshez kötődő érdeklődés emberek iranti erdeklodes Tárgyak iránti érdeklődés :)
VálaszTörlésrezmuves renata 8 B az erdeklodes iranyok kerdoiveknelKezdeményezéshez kötődő érdeklődés.Emberek iránti érdeklődés .Végrehajtáshoz kötődő érdeklődés
VálaszTörlésEmberek iránti érdeklődés
VálaszTörlésAlkotás iránti érdeklődés
Gondolatok iránti érdeklődés
Szilagyi Marioara-Magdalena
VIII-b
budai monika 8 b erdeklodes eiranti kerdoiv eredmenyei: kotodes kezdezmenyezeshez kotodo erdeklodes, targyak iranti erdeklodes emberek iranti erdeklodes .
VálaszTörléseniko 8b erdeklodesi kerdoiv ; kezdemenyhez kotodo erdeklodes, emberek es vegre hajtas
VálaszTörlésBoszormenyi Krisztina :) VIII.B Képességek, készségek kerdoiv :) eredmeny Függetlenség/önállóság , Kreativitás :)
VálaszTörlésHosu Szilard VIII.B: Kepessegek es kezsegek kerdoiv kiertekelese: Empatia(legjobb) , Szervezo (legrosszabb)
VálaszTörlésSandor Hajnalka VIII. B Kepessegek, keszsegek kerdoiv eredmenye: kezugyesseg es kreativitas
VálaszTörlésKeri Andrea 8B.Képességek készségek kérdőív kiértékelése eredmenyei: a legjobb eredmeny,,Függetlenség/önállóság "....az utolso eredmenyem:,,
VálaszTörlésStressztolerancia"
Sabo Attila Cristian kepesseg ,kezsegek kerdoivben ezeket az eredmenyeket ertem el :problemamegoldo kepeseg,matematikikepeseg
VálaszTörlésFazekas matyas VIII B keszsegek es kepessegek kerdoiv eredmeny:stressztolerancia es alkalmazkodo kepesseg
VálaszTörlésBalog Imi 8B Képességek készségek kérdőív kiértékelése :
VálaszTörlésEgyüttműködő képesség ....Problémamegoldó képesség
INTJ - Introvertit, intuitiv, reflexiv, judecativ om de stiinta test tip de personalitate am obtinut aceste rezultate cristi 8D
VálaszTörlésI S T J -
VálaszTörlésintrovetiv senzational reflexiv judecativ Agent imobiliar aceste rezultate am obtinut la testul de tip de personalitate Ficsor Eduardo cls a 8-a D
ESTJ - Extravertit, senzorial, reflexiv, judecativ - (profesie administrator, supraveghetor)
VálaszTörlésinginer industrial acest rezultat am obtinut la testul de personalitate
ESFP - Extravertit, senzorial, afectiv, perceptiv - (profesie animator, om de divertisment)
VálaszTörlésspecialist in relatii cu publicul acest rezultat am obtinut la testul tip de personalitate Voit Valentin
Hosu Szilard VIII.B - Szabadido merleg: Targyak iranti erdeklodes,Emberek iranti erdeklodes,Gondolatok iranti erdeklodes.
VálaszTörlésFazekas Matyas-Ferenc, szabadidomerleg-targyak iranti erdeklodes:termeszet, kornyezet
VálaszTörlésalkotas iranti erdeklodes:ipar, szorakozas
Boszormenyi Krisztina VIII.B :) :* Bizonytalan vagyok a valasztasban es kozepes szintu a dontesen es ajanlott meg nekem tovabbi teszeteket :) (fodrasz ,szakacs ) :))
VálaszTörléskornyezet nagyon jo
VálaszTörlésSzabo Sandor 8 b identitas fejlodesi szakaszok kozepes szint
szemejes eroforasok nagyobb identitas
teljesen sikeres pajacel
Sandor Hajnalka VIII.B kerdoiv: szakmai identitas :
VálaszTörlés-Kezdeti sziant
-Kornyezet befolyasolasa
-tanacsolt tovabbi teszteles:- munkamod vagy palyatesztelo
Balog Andreas Imi 8B Szabad Ido melegnel a kovetkezo kiertekelesi iveim vanak:
VálaszTörlésEmberek iránti érdeklődés
Végrehajtáshoz kötődő érdeklődés
Alkotás iránti érdeklődés
Boros Sany-Gabriel VIII.B.Kezugyesseg . Egyutmukodo kepeseg . Komunikacios kepeseg . Problema megoldo kepeseg .. Matematikai kepeseg
VálaszTörlésNagy Krisztina 8B Nemzeti palyavalasztasi portal :Szabadidő Mérleg :-Alkotás iránti érdeklődés
VálaszTörlés-Emberek iránti érdeklődés
-
Gondolatok iránti érdeklődés
hamza eniko ;szabad ido merleg;alkotas iranti erdeklodes targyak iranti erdeklodes emberek iranti erdeklodes
VálaszTörlésPato Csaba-Norbert - 8B - Tanulasi Stilusok Kerdoiv - IMPULZIV
VálaszTörlésLingurar Gusztavo Krisztian 8.- Tanulasi Stilusok Kerdoiv - Impulziv
VálaszTörlésFüzesi Katalin - Maryvonne 8B; A cselekvés és a mozgás játszik főszerepet.A memorizálást gyakran mozdulatokkal való leírással segíti.
VálaszTörlésBakró Krisztián Sándor VIII.B A cselekvés ás a mozgás játszik főszerepet.A memorizálást gyakran mozdulatokkalvaló leirással segiti.
VálaszTörlésSzabo Arpad 8-b az en tanulasi stlusom vizualis
VálaszTörlésVarga Istvan 8b osztaly az en tanulasi stilusom :impuziv
VálaszTörlésKun Nikolett 8B
VálaszTörlésÖnálló tanuláskor a hangos olvasásra és felmondásra épít. Az elsődleges a verbális (szóbeli) ingerek feldolgozása.
Kovács Anita, VIII.B. -A cselekvés és a mozgás játszik főszerepet. A memorizálást gyakran mozdulatokkal való leírással segíti. -MOTORIKUS
VálaszTörlésDimeny Rebeka 8b a tanulasi stilusom :Motoratikus .Acselekves es a mozgas jatszik foszerepet a momorizalas gyakran mozdulatokal valo segiti
VálaszTörlésHendre Tifani-Melisa
VálaszTörlés8B
A látattokra támaszkodom,nem csak a memorizálás hanem a rögzitett anyag felidézése is képileg történik.
Varga-Szandra-8B - Tanulasi Stilusom Kerdoiv: - Vizuali
VálaszTörlésvarga david VIII.B..A CSELEKVES ES A MOZGAS JATSZIK FO SZEREPET A MEMORIZALAS GYAKRAN MOZDULATOKAL VALO LEIRASAL SEGITI
VálaszTörlésbozsanyi bobi acselekves es a mozgast jatszik foi szerepet a memozalast gyakran modula valoi leirast segit
VálaszTörlésVarga Marco 8.C tanulasi stilusok kerdöi-társas
VálaszTörlésSándor Krisztián 8c tanulasi stilusok kerdői: társasag
VálaszTörlésPop Arnold VIII.C tanulasistillusok:onalo tanulaskor a hangos olvasasra es felmondasra epit verbalis (szobeli ingerek feldolgozasa az elsodleges)
VálaszTörlésHorvath Roland VIII.C tanulasistillusok:A nyugalmat a csendet kedveli.Zavarjak a kornyezet ingerli es zavarjak a korulottuk levo emberek.
VálaszTörlésKulcsar Nandor-Tanulasi Stilusok Kerdoiv:A cselekves a mozgas jatszik vezeto szerepet a memorizalast gyakran mozdulatokkal valo leirasal segiti
VálaszTörlésMate Jacint-tsnulasi stilusok kerdoiv:a latottakra tamaszkodik,nem csak a latas hanem a feladott anyag felidezese is kepileg tortenik.
VálaszTörlésSzabo Gyula VIII.C -A latotakra tamaszkodik nem csak a memorizalasra hanem a rogzitett anyag is kepileg tortenik
VálaszTörlésBalogh Vanda-Renata VIII.C.
VálaszTörlésTanulasi stilusok:-vizualis: A latottakra tamaszkodik,nem csak a memorizalas,hanem a rogzitett anyag felfedezese is kepigtortenik. :*
Kovács Roland-Attila VIII.C. Tanulási kérdőív: a látottakra támaszkodik nem csak a memorizálásra támaszkodik hanem a rögzített anyag felidézése is képileg történik.
VálaszTörlésSzabo Natalia-Tamara VIII.C Tanulasi stilusok: Auditiv:onalo tanulaskor a hangos olvasasra es hangos es hangos felmondasra epit verbalis (azonbeli) ingerek feldolgozasa az elsodleges!! :))
VálaszTörlésNagy Bernadett VIII.C
VálaszTörlésTanulasi stilusok:-Auditiv:Onalis tanulaskor a hangos olvasasra es felmondasra epit verbalis(szobeli)ingerek feldolgozasra az elsodleges.
Varga Marco 8.C .Igényli a barátok szülök tanárok segitö jelenlétét .kedveli ha az anyagot megbeszélheti valakivel :társas
VálaszTörlésSásndor Krisztián 8 .c IGENYELI a barátok és tanarok segit jelenlétét kedveli ha az anyagot megbeszélheti valakivel tarsaságat
VálaszTörléshamza daniel 8c tanulasi stilusok :igenyeli a baratok es tanarok segit jelen letet kedveli ha az anyagot megbeszelheti a prob lemait
VálaszTörlésMalita Darius ( Clasa a-VIII-a A ) chestionar stil de invatare : practic
VálaszTörlésMaghiari Fabian-Rares
VálaszTörlésChestionar stil de invatare: AUDITIV
Baidoc Benimanin Alin Clasa VIII-A
VálaszTörlésStilul meu este practic si auditiv. :D :)
toderas flaviu clasa 8 stilul practic
VálaszTörlésCostea Oana - Georgiana - Chestionar stil de invatare - 8A - Auditiv
VálaszTörlésRestea Raul-Daniel Clsa a VIII-a A
VálaszTörlésStilul de invatare : Auditiv
Denisa Moga VIII-A
VálaszTörlésStil de invatare principal:auditiv
Stil de invatare secundar:vizual
Lavinia clasa a8-a A
VálaszTörléseu am stilul vizual si practic
Muresan Andreea,clasa a VIIIa A,Auditiv
VálaszTörlésCovaci Lavinia ,clasa a VIII-a A, Auditiv
VálaszTörlés